לראשונה בעולם יבצעו חוקרים בישראל דיקור סיני להשראת לידה בדרך לחדר הלידה

במסגרת מחקר חדש אשר מתבצע בבית חולים 'מאיר' חוקרים יבצעו זירוז לידה באמצעות דיקור סיני ליולדות שעברו את השבוע ה-40 להריונן ולא באמצעות אמצעים תרופתיים 

5757bb2f0a9e1"מכללת רידמן" לרפואה משלימה ואינטגרטיבית בשיתוף עם "כללית רפואה משלימה" ובית חולים "מאיר" עוסקים בימים אלה במחקר גדול ופורץ דרך, אשר מטרתו להוכיח כי דיקור סיני מסייע לזירוז לידה באופן טבעי ללא התערבות מכשירנית.

 בשנים האחרונות ישנה מודעות הולכת וגוברת לשימוש בשיטות טבעיות להקלה על תהליך הלידה. לנשים רבות ישנו רצון, להתערבות מינימאלית של תרופות, הדבר נובע ככל הנראה מתופעות הלוואי הנגרמות בעת זירוז הלידה בשיטות המערביות. תופעות הלוואי המתוארות בספרות הן משך זמן הלידה ארוך וכואב, לידה מכשירנית או ניתוח קיסרי לאחר כישלון זירוז הלידה ותחלואות שונות לאם ולעובר. מחקר שנעשה לפני יותר משלושה עשורים הראה כי לדיקור עם מתח חשמלי (TENS) יש השפעה על זירוז הלידה. בנוסף, מחקר שנעשה בעת האחרונה הראה שדיקור עם מתח חשמלי הוביל לפקיעת מי שפיר.

 עד כה פורסמו 12 מחקרים על השראת לידה עלי ידי דיקור עם או בלי מתח חשמלי, מהם הסיקו שלטיפול בדיקור ישנה היכולת להתחיל את תהליך הלידה, לקצר את משכה והינו ללא תופעות לוואי. יחד עם זאת ישנו הצורך במדגמים גדולים יותר, בתכנון מוקפד יותר של המחקר. ההשערה הרווחת לגבי המנגנון המשפעל את תהליך הלידה על ידי דיקור נתמך על ידי אחד ממחקרים, אשר הראה תוצאות עם משמעות סטטסטית. במחקר זה, נשים שהגיעו ללדת לאחר פקיעת המים באופן טבעי , קיבלו דיקור למען התפתחות הלידה. נמצא, כי זמן הלידה התקצר משמעותית לעומת קבוצת הביקורת ובנוסף, נשים אלו קיבלו פחות אוקסיטוצין באופן משמעותי, תוצאות אלו מרמזות על הקשר שיש לגירוי הדיקור בהפרשת ההורמון אוקסיטוצין.

בנוסף, מחקר בעל תוצאות משמעותיות מבחינה סטטיסטית, הראה כי טיפול בדיקור עם מתח חשמלי יכול להקל באופן משמעותי על כאבי צירים בשלב הראשון של הלידה מבלי לפגוע בעובר ובילוד. הקלה בכאבים בזמן צירי הלידה, מהווה עניין מהותי אצל אלפי נשים. שימוש תדיר בדיקור במתח חשמלי כבר נעשה בבתי חולים בבריטניה ובעוד מספר מדינות באירופה, כך שמיליארדי נשים מטופלות ברפואה הסינית לזירוז לידה טבעי.

ד"ר ליאת אדרי , מומחית ברפואה ביולוגית, מנהלת תכנית המחקר בבית חולים "מאיר", בשיתוף חוקרים ממכללת "רידמן" ו"כללית רפואה משלימה".

  • זכויות חולי סרטן לריצוף גנטי לשם התאמת תרופות
  • הריון -חלון ההזדמנויות להשפעת הסביבה על בריאות העובר.
  • אימונותרפיה- טיפול דרך מערכת החיסון
  • ובחרת בחיים- ראשית הרפואה המותאמת אישית בישראל
  • בריאות מגדרית
  • דביר בנדק פוגש את ד״ר ליאת אדרי ומתגבר על הדחף לאכילת יתר
  • מרשם לאוכל- פרויקט תזונה למתמודדות עם סרטן שד
  • ההתמודדות שלי עם הסוכרת מתוך כתבת ״המגזין עם אושרת קוטלר״
  • כתבה שפורסמה בעתון "מקור ראשון"
  • המדענית שעוזרת לחולים להתמודד עם מחלתם-YNET

להזמנת הרצאה צרו איתי קשר

© כל הזכויות שמורות לד"ר ליאת אדרי

דילוג לתוכן